Ik vind het belangrijk dat jouw verhaal echt van jou blijft. Je bedrijfsstrategie, bedrijfsverhaal, blog, social media post of tekst moet de sfeer oproepen die bij jou past. Het moet passen bij jouw klantenkring. En bovenal kernachtig overbrengen wie jij bent, wat jij biedt en wat jij wil zeggen.
Een sterke tekst ontstaat daarom door een gezamenlijke aanpak.
Onze eventuele samenwerking start met een informeel gesprek, waarin ik je het hemd van het lijf vraag. Dit kan natuurlijk ook telefonisch. Al pratend stellen we vast òf en hoe ik je het best kan ondersteunen.
We bespreken:
- wat voor verhaal je wil beschrijven: je ondernemingsstrategie (visie, missie, doelen en merk), je klanten, je concurrenten, je ‘over-ons’-pagina, een script voor een video, een blog of ideeën voor social media
- voor wie de tekst bedoeld is
- wat de kern van je verhaal is
- hoe en waar eventuele extra informatie vandaan te halen
- hoe je de tekst het best kunt inzetten
Maar ook:
- tegen welke problemen of blokkades je aanloopt bij de communicatie met je klanten, denk aan; de hoeveelheid tijd die het kost om je social media kanalen bij te houden, de twijfels over wat je wel of niet zult posten, gebrek aan inspiratie en onzekerheid over spelling en grammatica.
Je ontvangt van mij binnen drie werkdagen na ons gesprek een verslagje met daarin de belangrijkste conclusies, tips en wat het kost als ik voor je aan de slag ga.
Stel je vindt schrijven leuk en hebt er ook de tijd voor. In dat geval heb je misschien behoefte aan een extra check van mij of alles in je tekst klopt en goed overkomt. Je kunt je teksten aan mij mailen en ik stuur je tips en tops, totdat je 100% tevreden bent met het eindresultaat.
Een andere mogelijkheid is dat ik voor je schrijf. Per mail houden we contact en kunnen we bijschaven tot het resultaat helemaal naar je zin is.
Als je wilt dat de inhoud succesvol ontvangen wordt door je klanten, pas je de vorm van je verhaal aan voor ieder kanaal. Een succesvolle post op LinkedIn ziet er anders uit dan een veel gelikete post op Instagram. Dat komt door het verschil in functie en het publiek van de verschillende (sociale) media.
Ik kan je adviseren over de manieren waarop je jouw verhaal kunt inzetten en indelen, zodat de inhoud past bij de groep die je via het gekozen kanaal wil aanspreken.
Mail me of vraag via het contactformulier een vrijblijvende (telefonische) afspraak aan.